Stel, je bladert door een actiefolder of je bekijkt deze online. Je komt enkele producten tegen waar je heel enthousiast over bent en besluit daarom de producten te halen. Op de startdatum loop je vol goede moed de desbetreffende winkel binnen, ze zijn tenslotte pas een uurtje open, dus gegarandeerd dat je niet met lege handen de winkel uit zult lopen. Sta je toch verbaasd te kijken, wanneer het product dat je zo graag wilde hebben nergens te bekennen is. Je besluit een medewerker om hulp te vragen en deze antwoordt dat ‘deze al zijn uitverkocht, omdat ze erg hard gingen.’ En ‘dat je misschien een ander filiaal kunt proberen’.
Dit overkomt mij toch wel geregeld. Ga ik speciaal voor een bepaalde actie de deur uit alleen om daar tot de ontdekking te komen dat deze binnen het uurtje al uitverkocht is. Nu kan ik dat gewoon niet begrijpen. Word er dan van bepaalde actieproducten te weinig geleverd of zit er een andere reden achter?
Wat vind jij? Is dit een marketingtruc om klanten te lokken?
Ugh ik haat het als dat gebeurt!
Er wordt soms gewoon heel weinig geleverd, en zeker als mensen dat weten komen die al onwijs vroeg om het te halen. Ik werk zelf ook ergens waar vaak populaire actie’s zijn (niet zozeer van producten in de aanbieding, maar de producten op zichzelf die dan slechts tijdens deze actie te koop zijn), en als die op maandag in de aanbieding komen, wordt dat zaterdagavond al gevuld. Je wilt niet weten hoeveel mensen op zaterdagavond al komen… Belachelijk eigenlijk dat het op zaterdagavond al gevuld moet worden, maja! X
Ik denk dat het inderdaad een marketingtruc is. Dat ze express weinig producten in voorraad hebben zodat mensen dan uiteindelijk toch iets anders kopen dan datgene waarvoor ze gekomen waren.
Very annoying! Ik weet niet hoe het komt…
Dat vind ik echt vreselijk! Vaak is het ook zo dat het personeel zelf alles al op kan kopen, dat heb ik een keer gehoord toen ik stage liep en er iets heel leuks in de aanbieding kwam. Toen was er nog maar één product over om te verkopen aan klanten