Stelling #1

Afgelopen weekend bracht ik een bezoekje aan de Etos waar ik onder ander een Bourjois 1 seconde nagellak kocht, van deze komt nog een review online. Bij thuiskomst kwam ik er echter achter dat alle producten van Bourjois 1+1 in de aanbieding zijn. Ik baalde er nogal van dat ik op het moment van aanschaf niet op de hoogte was maar ook dat de lieftallige caissière mij er niet even erop geattendeerd had. Ik ben van mening dat cassiare, uiteraard indien zij op de hoogte van zijn, het aan klanten moeten melden indien een product dat een klant wilt afrekenen in de aanbieding is. Als een product 1+1 in de aanbieding is waarom zou je als klant daar dan geen gebruik van maken?

Mijn stelling is dus: Vind jij dat caissières klanten op (dergelijke) acties moeten attenderen of ben jij als klant zelf verantwoordelijk om goed op de hoogte te zijn?

13 reacties

  1. ik draai zelf kassa bij C&A en wij hebben ook altijd wel een actie lopen, het staat altijd door de hele winkel vermeld op grote borden en vaak lezen klanten die niet eens terwijl het recht voor hun neus in lettergrootte 1000 staat XD meestal zeg ik het er wel ff bij als ze net niet meedoen met de actie, maar het ligt er aan wie ik voor me heb staan 🙂

  2. Het is best stom vind ik, als een caissière er niks over zegt! Het zal ook wel verschillen per werknemer denk ik? Je blog is trouwens super leuk, by the way! Ik volg je! Ik zou het super vinden als je ook een keer een kijkje neemt op mijn blog: pslivelifelovely.blogspot.nl

  3. Hmm.. het ligt eraan. Ik heb in verschillende winkels gewerkt en in sommige winkels was het zelfs verplicht dat ik elke klant op een actie zou attenderen. Toch vind ik dat je als klant ook wel een beetje mag opletten..

  4. Ik zeg het altijd wel bij 1+1 acties, als ik het onthoud, maar de cassiere kan het natuurlijk ook vergeten.. Ik vind wel dat als je de aanbieding niet hebt gehad of aan gedacht, dat je wel naar de winkel mag (met het bonnetje natuurlijk) en alsnog gebruik ervan kan maken.

  5. Als vaste klant bij de Etos en kruitvat word het me meestal wel verteld , maar het is idd veel klantvriendelijker als het wel verteld word , ookal is het niet verplicht !!!
    Ik zou ook flink balen als me zoiets overkomt , en als ik het bonnetje nog heb , zou ik ook meteen teruggaan, ja 🙂

  6. Ja vind ik een goede! Ik denk wel dat ze dat kunnen vertellen ja als je iets koopt en er loopt een actie bij. Het is tenslotte toch ook in hun eigen voordeel? En als je achter de kassa zit dan ben je volgens mij ook wel op de hoogte van de lopende acties.

  7. Ik werk zelf al bijna 3 jaar bij Kruidvat en ik zeg het ALTIJD wanneer zoiets voorvalt. Ik vind het zelf ook enorm jammer als ik er pas bij thuiskomst achter zou komen, dus vandaar dat ik een klant altijd attendeer op een actie. Vaak zijn ze blij wanneer ik het zeg, maar heel soms ook niet. Dat is dan ook weer een andere kant van het verhaal, haha.

  8. Ik denk dat de cassière (zeker als het een hulp is die één keer week 4 uurtjes werkt) echt niet uit d’r hoofd weet wat er nu allemaal weer in de aanbieding is. Ik werk zelf bij de Manfield en alhoewel de acties daar toch een stuk minder veelvuldig en ingewikkeld zijn, hou ik het zelf soms ook niet helemaal bij (gelukkig geeft de kassa het bij ons altijd automatisch aan). Ik vind dus dat je er zelf op moet letten en is het je even ontschoten, dan is het je goed recht terug te gaan met de bon en die tweede te halen (dat zou bij Manfield altijd mogen als zich een soortgelijke situatie voordeed). Als je de bon niet meer hebt… tja, dan kan je niks meer beginnen ;).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.